۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه


یکی از تغییراتی که توی این 7 سال کرده ام این است که خیلی خیلی سخت می توانم به کسی بگویم چه کار کند چه کار نکند. نه اینکه بگویم. حتی پیشنهاد کنم. این ماجرا از اینجا شروع شد که توی همان یکی دو سال اول، دیدم کلی از درست و غلط هایم دارد از بین می رود. درست و غلط هایی که وقتی آمدم از مدرسه و دانشگاه ایران بیرون فهمیدم چقدر تحت تاثیر سیستمی بوده که به خیال خودم کاری به کارش نداشتم و تاثیری روم نداشت.
واضح ترینهایش قضاوتهایم درباره لباس پوشیدن آدمها، نتیجه گیریهایی که می کردم از نوع آرایش ها، واحساساتم نسبت به روابط آدمها با جنس مخالف بود که همه و همه آنقدر تغییر کرد که دیگر نمی شناختمشان. این جریان ادامه پیدا کرد و مرا رساند به جایی که حالا خیلی خیلی سخت می توانم فکر کنم ببینم کسی دارد اشتباه می کند یا نه (تقریبا در هر موردی)، یا بر فرض محال اگر هم به آن نتیجه برسم تقریبا غیر ممکن است بتوانم بهش چیزی بگویم.

این تغییر توی من دو تا نتیجه داشته. یکی اینکه به نصیحت شنیدن کلا حساس شده ام، چه خطابش به من باشد چه به دیگری. یکی هم اینکه حس می کنم روابط دوستانه ام از یک جایی جلوتر نمی رود. فعلا در حال چشیدن این سیستم جدید هستم و نمی دانم چقدر دوستش دارم و چقدر آزار دهنده است.
فقط می دانم تغییرات اینجوری در سن و سال من بخاطر آن همه سال خاطره جور دیگری زیستن آنقدر ها ساده نیست.

۴ نظر:

  1. من هم این احساس رو خیلی دارم. یک سوال هم دارم ازت. برات پیش میاد که دلت واسه اون کسی که بودی تنگ بشه؟ یعنی با اینکه محاله الان نصیحت کنی کسی رو و مرز خوب و بد برات کمرنگ شده ولی میشه لحظه‌هایی که هوس اون خود قدیمیت رو بکنی؟

    پاسخحذف
  2. آره. بیشتر از همیشه وقتی که اون دور شدن رابطه ها رو احساس می کنم. گاهی احساس می کنم بلد نیستم حد وسط رو نگه دارم. و اونقدر از اون ور خط افتادم، که خیلی جاهایی که هر کسی به دوست صمیمیش نصیحت می کنه هم من باز لال می شم. و اونوقته که گاهی از خودم می پرسم پس صمیمیت یعنی چی؟ و دلم برای دوستیها اون مدلی تنگ می شه. و برای خودم تو اون دوستی ها.

    پاسخحذف
  3. یه سوال. فکر می کنی چقدر از این تغییرات به خارج از ایران رفتن مربوطه و چقدر به گذشت زمان و به عبارتی بالا رفتن سن آدم و تجربه آدم. می خوام بپرسم اگر ایران بودی این مدت به نظرت این تغییرات رو نمی کردی؟

    پاسخحذف
  4. من هر کاری می کردم نمی توانستم نظر بذارم .فقط دارم سعی می کنم. حرفام پریدند.

    پاسخحذف